Κυριακή 19 Μαρτίου 2006

Μετά τα βραβεία Οσκαρ, ο ΟΠΑΠ «πάει στοίχημα» με τη Eurovision

Επίθεση σε όλα τα μέτωπα κάνει αυτή την περίοδο ο ΟΠΑΠ λανσάροντας νέα παιχνίδια για την προσέλκυση παικτών διαφορετικών ηλικιακών ομάδων και προτιμήσεων, ενώ παράλληλα έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων του, αναλαμβάνοντας ο ίδιος τη διαχείριση του «Πάμε Στοίχημα».

Σημειώνεται ότι μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Φεβρουάριο για την εξαίρεση του στοιχηματισμού από την ντιρεκτίβα της EE για την ελεύθερη διακίνηση των υπηρεσιών, ο οργανισμός έχει πάρει έναν «αέρα» τουλάχιστον πενταετίας για τη διατήρηση του μονοπωλίου διοργάνωσης τυχερών παιχνιδιών στη χώρα μας.

Πρόσφατα, με ένα δελτίο αξίας 90 ευρώ ένας συμπολίτης μας από την Αργυρούπολη προέβλεψε σωστά και τις εννέα κατηγορίες των Oscar ­ το πρώτο μη αθλητικό γεγονός που εντάχθηκε στο κουπόνι του Στοιχήματος ­, με αποτέλεσμα να κερδίσει 6.308 ευρώ!

H πρωτοβουλία του ΟΠΑΠ να εντάξει και μη αθλητικά γεγονότα στο «Πάμε Στοίχημα» έχει ως βασικό στόχο την προσέλκυση και άλλων παικτών με διαφορετικό προφίλ (γυναίκες, σινεφίλ, κ.ά.) και λιγότερο σε πρώτη φάση να δει μεγάλη βελτίωση στους τζίρους του παιχνιδιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα Oscar οι παίκτες ποντάρισαν περί τα 250.000 ευρώ. Ο οργανισμός πάντως υπήρξε «τυχερός», αφού στην κατηγορία καλύτερης ταινίας υπήρχε ακλόνητο φαβορί, το «Brokeback Mountain», με απόδοση 1,10, η ταινία «Crash» όμως έκανε την έκπληξη, κερδίζοντας το βραβείο και προσφέροντας απόδοση 4,5 αλλά το γεγονός ότι το 57,2% των παικτών είχε ποντάρει στο «Brokeback Mountain» άφησε αρκετά κέρδη στον ΟΠΑΠ.

Το επόμενο μη αθλητικό γεγονός που θα ενταχθεί στο κουπόνι του Στοιχήματος είναι ο διαγωνισμός της Eurovision. Επειδή πέρυσι είχαμε κερδίσει αλλά κυρίως επειδή εφέτος η εκδήλωση φιλοξενείται στη χώρα μας, τα στελέχη του ΟΠΑΠ θεωρούν ότι τα στοιχήματα θα είναι πολλαπλάσια σε σχέση με τα Οσκαρ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη 15λεπτη ψηφοφορία με SMS της περασμένης Τρίτης για την επιλογή που θα μας εκπροσωπήσει καταμετρήθηκαν 200.000 μηνύματα!

Βεβαίως, για τον ΟΠΑΠ η σημαντική αύξηση εσόδων για το «Πάμε Στοίχημα» το 2006 θα προέλθει από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στη Γερμανία, το οποίο θα διεξαχθεί το διάστημα 9/6 - 9/7 με 64 αγώνες. Εκτός από τις επιλογές over/under, ο ΟΠΑΠ θα προσφέρει και δύο παιχνίδια ημερησίως για «ζωντανό» στοιχηματισμό. Το «Πάμε Στοίχημα» στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Σεούλ το 2002 είχε κάνει τζίρο 100 εκατ. ευρώ. Από τον Απρίλιο θα ενταχθούν στο κουπόνι και αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου με αποτέλεσμα να εκτιμούν στον Οργανισμό ότι τα 1,43 δισ. ευρώ που απέφερε το παιχνίδι το 2005 να ξεπεραστούν κατά πολύ. Ηδη, από την αύξηση του pay out και τις επιλογές οver/under και live betting, οι τρεις τελευταίοι μήνες του 2005 «έτρεχαν» με ρυθμούς αύξησης 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2004, ενώ οι ίδιοι ρυθμοί διατηρούνται και το πρώτο τρίμηνο του 2006.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού κ. B. Νειάδα, και ο νέος τύπος του Προ-Πο με επτά και 14 επιτυχίες έτυχε θερμής υποδοχής από τους παίκτες, αφού στους τρεις διαγωνισμούς που έχουν μεσολαβήσει ο αριθμός των στηλών εμφανίζει μικρή αύξηση παρά το γεγονός ότι η τιμή της στήλης αυξήθηκε κατά 50%. Τον Οκτώβριο θα κάνει πρεμιέρα το Bingo. Θα μεταδίδεται μια φορά την εβδομάδα από κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας και ήδη ο ΟΠΑΠ δρομολογεί πρόσκληση ενδιαφέροντος για το κανάλι και την εταιρεία παραγωγής που θα αναλάβει τη διοργάνωση του παιχνιδιού-show, η οποία στόχο έχει να προσελκύσει κυρίως άτομα μεγάλης ηλικίας. Εν τω μεταξύ, όπως ήταν αναμενόμενο, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΠΑΠ έκανε δεκτή την εισήγηση της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού για την τεχνολογική αναβάθμιση του οργανισμού και απέρριψε όλες τις ενστάσεις των υποψηφίων.

Υπενθυμίζεται ότι προσφορές για το έργο έχουν καταθέσει η Intralot και οι αμερικανικές Gtech και Scientific Games. Επειτα από την εξέλιξη αυτή, ανοίγει ο δρόμος για να αρχίσει η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών.

Ουσιαστικά, το έργο αφορά τον εξοπλισμό με τερματικά και λογισμικό (hardware & software) περίπου 5.500 πρακτορείων (9.000 μηχανές με δυνατότητα επέκτασης κατά 30%). Με την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης, ο οργανισμός θα είναι σε θέση ­ όταν το επιτρέψει η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου ­ να παρέχει και υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών μέσω κινητών και Internet.

Αρχές Απριλίου ο ΟΠΑΠ θα προχωρήσει και σε διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου που θα αναλάβει το risk management του παιχνιδιού «Πάμε Στοίχημα» για τρία χρόνια μετά τη λήξη της σύμβασης με την Intralot (Ιανουάριος 2007). Πρόθεση του ΟΠΑΠ είναι να αναλάβει από τον Ιανουάριο του 2007 ο ίδιος τη διαχείριση του παιχνιδιού (επιλογή αγώνων, καθορισμός αποδόσεων, εντοπισμός περίεργων τάσεων στα στοιχήματα, διαφήμιση) με στόχο να περιορίσει τα λειτουργικά του έξοδα. Επειδή όμως πρόκειται για ένα παιχνίδι με τεράστια νούμερα, η διοίκηση του ΟΠΑΠ εκτιμά ότι τα πρώτα χρόνια θα χρειαστεί την εμπειρία εταιρειών του χώρου ώστε να μη θέσει σε κίνδυνο τα μεγέθη του παιχνιδιού. Στόχος του ΟΠΑΠ με την ανάληψη της διαχείρισης του παιχνιδιού από τον ίδιο τον οργανισμό είναι να μειωθεί το συνολικό κόστος διαχείρισης σταδιακά από 8,7%+ΦΠΑ σήμερα επί των εσόδων (αυτή είναι η αμοιβή της Intralot) σε 1%-2% τα επόμενα χρόνια.



ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου