Κατείχε το ρεκόρ των πέντε τίτλων του Παγκόσμιου πρωταθλητή για 46 ολόκληρα χρόνια.
Ο λόγος για τη μεγάλη μορφή της Φόρμουλα 1 Χουάν Μανουέλ Φάντζιο που σαν σήμερα, στις 18/8/1957 εξασφάλισε τον πέμπτο τίτλο της καριέρας του.
Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο είχε καταφέρει κάτι το οποίο πολλοί πίστευαν πως δεν θα μπορούσε να πετύχει κανένας άλλος οδηγός στη Φόρμουλα 1. Θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι άδικα. Τα πρωταθλήματα που κατέκτησε (1951,1954-1957), με τέσσερις διαφορετικές ομάδες (Άλφα Ρομέο, Μαζεράτι, Φεράρι και Μερτσέντες-Μπεντς) την εποχή που τα κατέκτησε, επιβεβαιώνουν τις παραπάνω απόψεις.
Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και ο Στέρλινγκ Μος συναγωνίζονταν για ακόμα μία χρονιά για τον τίτλο του πρωταθλητή. Και οι δύο βρίσκονταν σε νέες ομάδες με τον πρώτο να φεύγει από τη Φεράρι για χάρη της Μαζεράτι, και τον Μος να εγκαταλείπει τη Μαζεράτι για την Βάνγουολ.
Στην πίστα Νίρνμπουργκρινγκ της Γερμανίας μετά από έναν συγκλονιστικό αγώνα, ο Φάντζιο τελικά παίρνει τη νίκη, θέλοντας μόνο έναν βαθμό για τη μαθηματική εξασφάλιση του πρωταθλήματος, κάτι που συμβαίνει στον επόμενο αγώνα στις 18 Αυγούστου του 1957.
Ο Μος κατάφερε να νικήσει στα εναπομείναντα δύο Γκραν Πρι σε ιταλικό έδαφος. Μάλιστα, ο Βρετανός είχε επηρεαστεί από τις φήμες που ήθελαν τον Αργεντινό να τον έχει... αφήσει να νικήσει και γι' αυτό τον ρωτούσε συνεχώς αν πραγματικά είχε συμβεί κάτι τέτοιο. Η απάντηση που έπαιρνε ήταν εξής: «Όχι, απλά εσύ ήσουν καλύτερος εκείνη την ημέρα».
Το ρεκόρ των πέντε πρωταθλημάτων κατάφερε να... σπάσει το 2003 ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος μετά την κατάκτηση του τίτλου, υποστήριξε πως το κατόρθωμα του Φάντζιο έγινε σε μία δυσκολότερη εποχή και ότι θεωρεί πως ο Αργεντινός είναι ένα επίπεδο πιο πάνω από εκείνον.
Πιο συγκεκριμένα, ο Γερμανός πιλότος είχε δηλώσει: «Δεν μπορώ να φτάσω τον Φάντζιο. Επιθυμώ να μη με συγκρίνετε μ' αυτόν».
Οι δηλώσεις αυτές δείχνουν πόσο μεγάλος πιλότος ήταν, αφού κέρδιζε τον θαυμασμό, και κυρίως των σεβασμό όλων των πιλότων.
Ακόμα ένας θρύλος της Φόρμουλα 1, ο αείμνηστος Άιρτον Σένα είχε όνειρό να καταρρίψει το ρεκόρ του Φάντζιο καθώς τον θεωρούσε ως τη μεγαλύτερη προσωπικότητα του συγκεκριμένου χώρου. Ίσως να το είχε καταφέρει και αυτό, αν δεν έχανε τη ζωή του την Πρωτομαγιά του 1994.
Όπως κάθε «μεγάλος», ο Φάντζιο, είχε εκείνος το δικό του ρητό, το οποίο το ακολούθησε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. «Πρέπει πάντα να προσπαθείς να γίνεις ο καλύτερος, αλλά ποτέ δεν πρέπει να πιστέψεις ότι είσαι».
ΠΗΓΗ
Ο λόγος για τη μεγάλη μορφή της Φόρμουλα 1 Χουάν Μανουέλ Φάντζιο που σαν σήμερα, στις 18/8/1957 εξασφάλισε τον πέμπτο τίτλο της καριέρας του.
Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο είχε καταφέρει κάτι το οποίο πολλοί πίστευαν πως δεν θα μπορούσε να πετύχει κανένας άλλος οδηγός στη Φόρμουλα 1. Θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι άδικα. Τα πρωταθλήματα που κατέκτησε (1951,1954-1957), με τέσσερις διαφορετικές ομάδες (Άλφα Ρομέο, Μαζεράτι, Φεράρι και Μερτσέντες-Μπεντς) την εποχή που τα κατέκτησε, επιβεβαιώνουν τις παραπάνω απόψεις.
Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και ο Στέρλινγκ Μος συναγωνίζονταν για ακόμα μία χρονιά για τον τίτλο του πρωταθλητή. Και οι δύο βρίσκονταν σε νέες ομάδες με τον πρώτο να φεύγει από τη Φεράρι για χάρη της Μαζεράτι, και τον Μος να εγκαταλείπει τη Μαζεράτι για την Βάνγουολ.
Στην πίστα Νίρνμπουργκρινγκ της Γερμανίας μετά από έναν συγκλονιστικό αγώνα, ο Φάντζιο τελικά παίρνει τη νίκη, θέλοντας μόνο έναν βαθμό για τη μαθηματική εξασφάλιση του πρωταθλήματος, κάτι που συμβαίνει στον επόμενο αγώνα στις 18 Αυγούστου του 1957.
Ο Μος κατάφερε να νικήσει στα εναπομείναντα δύο Γκραν Πρι σε ιταλικό έδαφος. Μάλιστα, ο Βρετανός είχε επηρεαστεί από τις φήμες που ήθελαν τον Αργεντινό να τον έχει... αφήσει να νικήσει και γι' αυτό τον ρωτούσε συνεχώς αν πραγματικά είχε συμβεί κάτι τέτοιο. Η απάντηση που έπαιρνε ήταν εξής: «Όχι, απλά εσύ ήσουν καλύτερος εκείνη την ημέρα».
Το ρεκόρ των πέντε πρωταθλημάτων κατάφερε να... σπάσει το 2003 ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος μετά την κατάκτηση του τίτλου, υποστήριξε πως το κατόρθωμα του Φάντζιο έγινε σε μία δυσκολότερη εποχή και ότι θεωρεί πως ο Αργεντινός είναι ένα επίπεδο πιο πάνω από εκείνον.
Πιο συγκεκριμένα, ο Γερμανός πιλότος είχε δηλώσει: «Δεν μπορώ να φτάσω τον Φάντζιο. Επιθυμώ να μη με συγκρίνετε μ' αυτόν».
Οι δηλώσεις αυτές δείχνουν πόσο μεγάλος πιλότος ήταν, αφού κέρδιζε τον θαυμασμό, και κυρίως των σεβασμό όλων των πιλότων.
Ακόμα ένας θρύλος της Φόρμουλα 1, ο αείμνηστος Άιρτον Σένα είχε όνειρό να καταρρίψει το ρεκόρ του Φάντζιο καθώς τον θεωρούσε ως τη μεγαλύτερη προσωπικότητα του συγκεκριμένου χώρου. Ίσως να το είχε καταφέρει και αυτό, αν δεν έχανε τη ζωή του την Πρωτομαγιά του 1994.
Όπως κάθε «μεγάλος», ο Φάντζιο, είχε εκείνος το δικό του ρητό, το οποίο το ακολούθησε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. «Πρέπει πάντα να προσπαθείς να γίνεις ο καλύτερος, αλλά ποτέ δεν πρέπει να πιστέψεις ότι είσαι».
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου