Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Η ιστορία και η εξέλιξη του σήματος της Ρόμα

Ο σύλλογος A.S. Roma ιδρύθηκε στις 22 Ιουλίου 1927 στην via Uffici del Vicario 35 από τις συγχωνεύσεις των ρωμαϊκών ομάδων Roman FC, SS Alba-Audace και Fortitudo-Pro Roma SGC.

Υπάρχουν πηγές που υποδεικνύουν ως ημέρα ίδρυσης την 7η Ιουνίου, ημέρα, ωστόσο, που αποφασίστηκαν οι βάσεις της συγχώνευσης των τριών συλλόγων σε έναν, ενώ την 22η Ιουλίου επικυρώνεται το πρώτο επίσημο έγγραφο της εταιρείας (συγκεκριμενοποιήθηκαν οι κανόνες εφαρμογής για την ίδρυση της AS Roma και ορίστηκε το οργανόγραμμα του συλλόγου).


Ο νέος σύλλογος υιοθέτησε ως χρώματα την πορφύρα και το χρυσό κίτρινο, τα χρώματα που φορούσε η Roman FC, τα οποία είναι τα επίσημα χρώματα της Ρώμης και τα οποία εκπροσωπούν την αξιοπρέπεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Είναι τα ίδια που φέρονται στο λάβαρο του Καπιτωλίου και στην ουσία τα χρώματα στην σημαία της πόλης.

Το κίτρινο από το ράμφος των χηνών του Καπιτωλίου που το 390 π.Χ προειδοποίησαν με τον ήχο τους τους Ρωμαίους στρατιώτες για την άφιξη των Γαλατών και η πορφύρα από το αίμα των ζώων που πάντα στον λόφο του Καπιτωλίου θυσιάστηκαν, όπως αναφέρει ο σχετικός θρύλος για την πρώτη άλωση της Ρώμης το 390 π.Χ. από τους Γαλάτες.

Σα σύμβολο επιλέχτηκε η λύκαινα που ταΐζει τον Ρωμύλο και τον Ρέμο ή Ρώμο, τα αδέλφια που κατά τη ρωμαϊκή μυθολογία ήταν οι ιδρυτές της Ρώμης, αναπαριστώντας τον σχετικό μύθο. Το σημερινό λογότυπο της Ρόμα είναι ένας επανασχεδιασμός του πρώτου της σήματος, το οποίο καθιέρωσε ο σύλλογος από την ίδρυσή του μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ‘70.

Στη διάρκεια ενός φιλικού στις ΗΠΑ με τους New York Cosmos, οι διοικούντες των «τζαλορόσι» είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν πώς στην Αμερική το άθλημα οδηγείται κυρίως από το merchandising και από την πώληση προϊόντων που σχετίζονται με την ομάδα.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργήσει η εταιρεία ένα τμήμα για την διαφήμιση και ανέθεσε στον γραφίστα Πιέρο Γκράτον να φτιάξει ένα νέο λογότυπο, προκειμένου να δημιουργήσει ένα εμπορικό σήμα που θα σχετίζεται με τα προϊόντα του συλλόγου.

Ετσι δημιουργήθηκε το διάσημο «lupetto», μαύρο στο χρώμα με κόκκινο μάτι, το οποίο συχνά εμφανίζεται να πλαισιώνεται από δύο ομόκεντρους κύκλους, έναν κίτρινο και έναν κόκκινο. Εκτός από το «lupetto» δημιουργήθηκε και ένα δεύτερο logo αποτελούμενο από ένα «R», στυλιζαρισμένο κίτρινο-κόκκινο και μαύρο, αλλά σε αντίθεση με το πρώτο δεν είχε τύχη.

Στις 20 Ιουλίου 1997 χάρις σε μια συμφωνία με τον δήμο της Ρώμης, στους «τζαλορόσι» χορηγήθηκε η ειδική άδεια να χρησιμοποιήσουν το σύμβολο της λύκαινας και έτσι να αναπαράγουν μια νέα έκδοση του εμβλήματος εμπνευσμένη από το πρωτότυπο.

Στις 22 Μαΐου 2013 παρουσιάστηκε η νέα βερσιόν του λογότυπου της Ρόμα. Αυτό διαφοροποιείται από το προηγούμενο στο ότι δεν υπάρχει πια το ακρώνυμο «ASR», το οποίο αντικαθίσταται από τη λέξη «ROMA», στο ότι σε αυτό αναγράφεται το έτος ίδρυσης (1927), ενώ έχει αλλάξει και το χρώμα στην λύκαινα και τα αδέλφια, από μαύρο σε ασημί.





ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου