Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Πέντε από τις μεγαλύτερες και διασημότερες κλοπές έργων τέχνης

Είτε γίνονται με κινηματογραφικό τρόπο και ιδιοφυή σχέδια, είτε όχι, η κλοπή έργων ήταν ανέκαθεν ιστορικό γεγονός που προκαλούσε αναστάτωση και άπειρες συζητήσεις.

Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό στην Εθνική Πινακοθήκη, το cosmo.gr θυμάται πέντε από τις πιο σπουδαίες στην ιστορία τέχνης των τελευταίων αιώνων.Διαβάστε μερικές από τις πιο διάσημες κλοπές των τελευταίων δεκαετιών:


Η διασημότερη κλοπή για τον πιο αμφιλεγόμενο πίνακα

Ήταν η 21η Αυγούστου του 1911 η μέρα που θα λάμβανε χώρα μια από τις μεγαλύτερες κλοπές έργου τέχνης στην ιστορία. Η μέρα που ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες παγκοσμίως, η "Μόνα Λίζα" του Λεονάρντο Ντα Βίντσι εκλάπη μέσα από το μουσείο του Λούβρου από έναν Ιταλό υπάλληλο του μουσείου. Παρόλο που οι έρευνες οδηγούσαν σε αδιέξοδο για αρκετό καιρό, τελικά απέδωσαν καρπούς 27 μήνες αργότερα.

Ο Βιντσέντζο Περούτζια που είχε κρύψει κάτω από την μπλούζα του τον ανεκτίμητης αξίας πίνακα εκείνη την καλοκαιρινή ημέρα, ήθελε απλά να επιστραφεί στην Ιταλία και να εκτεθεί σε κάποιο μουσείο εκεί, όπως δήλωσε αργότερα στις Αρχές που τον συνέλαβαν. Μάλιστα, στα... παζάρια που έκανε με το ψευδώνυμο Λεονάρντο, τον πωλούσε έναντι του μισού εκατομμυρίου λιρών  στο διευθυντή της Έκθεσης Ούφιτσι στη Φλωρεντία. Ο ίδιος φυλακίστηκε για περίπου 6 μήνες, ενώ δοξάστηκε από τους Ιταλούς για τον πατριωτισμό του.


Μια κλοπή με αυθάδεια

Οι κλέφτες της παρακάτω υπόθεσης ήταν ίσως αυτοί που έδρασαν με το περισσότερο θράσος κατά τη διάρκεια έκθεσης του εμπόρου τέχνης Στέφεν Χαν στην Μάντισον Άβενιου της Νέας Υόρκης.



Την ώρα που οι κακόβουλοι "επισκέπτες" αφαιρούσαν επτά πίνακες του Μονέ, του Πικάσο, του Κασάτ και άλλων διάσημων ζωγράφων (οι οποίοι άγγιζαν το ποσό των 500.000 δολαρίων), ο ίδιος ο Στέφεν Χαν συζητούσε για κλοπές έργων τέχνης(!) με άλλους εμπόρους.

Το μουσείο της Στοκχόλμης και η "ένοχη" βάρκα

Επί πέντε περίπου χρόνια η αστυνομία της Σουηδίας έψαχνε τη συμμορία ληστών που "καλωσόρισε" τη νέα χιλιετία και το Εθνικό Μουσείο της Στοκχόλμης με όπλα, ενώ ταυτόχρονα αφαίρεσε από το εσωτερικό του δύο πίνακες του Ρενουάρ και έναν πίνακα του Ρέμπραντ. Η διαφυγή τους θυμίζει κάτι από ταινία καθώς το έσκασαν με μια βάρκα που ήταν δεμένη ακριβώς μπροστά από το μουσείο, χωρίς να έχει κινήσει τις υποψίες κανενός.

Μέχρι το 2005 και τα τρία έργα είχαν επιστρέψει στο μουσείο.

Η "διπλή" Κραυγή

Ένα από τα γνωστότερα έργα τέχνης παγκοσμίως, "Η Κραυγή", του Νορβηγού ζωγράφου Έντβαρντ Μουνχ εκλάπη από το Μουσείο Μουνχ της Νορβηγίας το 2004 κατά τη διάρκεια ένοπλης ληστείας και μάλιστα στο φως της ημέρας. Δεν ήταν βέβαια η πρώτη φορά.



Προαίσθημα ή απλά τυχαίο; Ό,τι και αν ισχύει στην πραγματικότητα, το σίγουρο είναι πώς η κίνηση του ζωγράφου να δημιουργήσει πολλές διαφορετικές εκδοχές του πιο διάσημου πίνακά του (Τhe Scream) είναι εντυπωσιακή.

Διότι, δύο από αυτές τις εκδοχές πινάκων του έπεσαν στα χέρια ληστών με διαφορά μιας δεκαετίας!


Στην πρώτη περίπτωση, τέσσερις άνδρες μπήκαν το 1994 στο μουσείο Τέχνης του Όσλο και πήραν τον πίνακα, ο οποίος ανακτήθηκε 3 μήνες μετά. Τη δεύτερη φορά, το 2004, δύο οπλισμένοι ληστές μπήκαν στο μουσείο Μουνχ, και πάλι στο Όσλο, και αφού ακινητοποίησαν επισκέπτες και φύλακες.

Ο πίνακας επέστρεψε στο μουσείο 2 χρόνια μετά.

Όταν έκανε φτερά "το περιστέρι με τα μπιζέλια"

Μια πολύ καλά οργανωμένη συμμορία κατάφερε να κλέψει από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι πίνακες αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Το "Περιστέρι με μπιζέλια", του Πάμπλο Πικάσο, "Ποιμενική" του Ανρί Ματίς, "το βουκολικό" του Ανρί Ματίς, "Η ελιά κοντά στην Εστάκ" του Ζόρζ Μπράκ, "η γυναίκα με την Βεντάλια" του Αμεντέο Μοντιλιάνι, και η "νεκρή φύση με πολυελαίους" του Φερνάν Λεζέ, είναι οι πολύτιμοι πίνακες που εκλάπησαν ένα πρωινό, το Μαϊο του 2010.



Οι πέντε πίνακες αναζητούνται μέχρι και σήμερα ενώ, σύμφωνα με την πρόσφατη ομολογία του 34χρονου που είχε αναλάβει τη φύλαξη των κλεμμένων έργων τέχνης, πάνω σε μια στιγμή πανικού θέλησε να τους ξεφορτωθεί και έτσι τους έριξε σε κάδο απορριμμάτων...



ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου