Μέχρι και το 2011, η εκτίμηση που υπήρχε για την αγορά των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης (κυρίως μέσω δορυφόρου) ήταν πως είχε φθάσει στο ζενίθ της, καθώς οι ρυθμοί ανάπτυξης δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως σχετικά χαμηλοί.
Η είσοδος του ΟΤΕ το 2009 δεν είχε τα αποτελέσματα που περίμεναν πολλοί αναλυτές, κυρίως επειδή ο Οργανισμός δεν έδειχνε διατεθειμένος να ακολουθήσει μία επιθετική πολιτική τόσον όσον αφορά την απόκτηση περιεχομένου όσο και στο εμπορικό κομμάτι.
Όμως, από το 2012 η κατάσταση έχει αλλάξει και οι δύο υπάρχουσες πλατφόρμες, η Nova της Forthnet και ο ΟΤΕ TV, δείχνουν να έχουν εμπλακεί σε μία πραγματική «μάχη» που έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των συνδέσεων συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας. Και επειδή στη συνδρομητική τηλεόραση αυτό που μετρά είναι το περιεχόμενο, δεν είναι τυχαίο ότι τα ποσά που προσφέρονται για την απόκτηση δικαιωμάτων, κυρίως όσον αφορά το αθλητικό περιεχόμενο, αρχίζουν να αυξάνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όπως φάνηκε στον πρόσφατο διαγωνισμό για τις μεταδόσεις των αγώνων του Champions League.
Προσφορές και πακέτα
Μία ματιά στην εξέλιξη της συνδρομητικής βάσης των δύο κύριων «παικτών» της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης (σ.σ. σχετικές υπηρεσίες προσφέρουν hellas online και Cyta Ελλάδος μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων αλλά οι συνδρομητές σε αυτές δεν αριθμούν παρά μερικές χιλιάδες) είναι αρκετή για να δει κανείς ότι η «έκρηξη» της αγοράς δείχνει να ξεκινά το 2012, να κορυφώνεται το 2013 και το 2014 να συνεχίζει με αρκετά υψηλούς ρυθμούς όσον αφορά τουλάχιστον το πρώτο μισό της τρέχουσας χρονιάς.
Το 2012 είναι ουσιαστικά η χρονιά που ο ΟΤΕ αποφασίζει να δώσει έμφαση στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, διαμορφώνοντας νέα εμπορική πολιτική, η οποία είναι και αρκετά επιθετική, καθώς οι τιμές που προσφέρει είναι αρκετά χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες της Nova, η οποία, όμως, διέθετε -τουλάχιστον εκείνη την περίοδο- αρκετά καλύτερο περιεχόμενο.
Από το 2013, όμως, ο ΟΤΕ αρχίζει να βελτιώνει το περιεχόμενο που προσφέρει στην πλατφόρμα του με αποτέλεσμα να καλύπτει το μειονέκτημα που είχε μέχρι τότε. Είναι η εποχή που έχει αρχίσει να «χτυπά» τις μεταδόσεις των μεγάλων και πλέον δημοφιλών ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων της Ευρώπης, όπως είναι αυτά της Αγγλίας (Premier League), της Ισπανίας (La Liga) και της Ιταλίας (Campionato), αλλά και διοργανώσεων σε άλλα αθλήματα όπως το μπάσκετ με το NBA.
Η Forthnet ακολουθεί μία διαφορετική τακτική, η οποία, όμως, αποδεικνύεται αποτελεσματική: δημιουργεί πακέτα υπηρεσιών που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία, πρόσβαση στο Διαδίκτυο και ένα βασικό «μπουκέτο» καναλιών της Nova που διατίθεται σε πολύ καλή τιμή. Το αποτέλεσμα είναι εμφανές καθώς το 2013 και στο πρώτο μισό του 2014, η αύξηση των συνδρομητών Nova θυμίζει εποχές που η συνδρομητική τηλεόραση έκανε τα πρώτα βήματά της στην Ελλάδα.
Ο ρόλος του ποδοσφαίρου
Η έμφαση που έδωσε ο ΟΤΕ στο αθλητικό περιεχόμενο δεν είναι τυχαία. Το αθλητικό περιεχόμενο, και ειδικά το εγχώριο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα, θεωρείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής για τους καταναλωτές. Δεν είναι τυχαίο ότι το κύριο ατού της Nova στη «μάχη» με τον ΟΤΕ TV είναι οι μεταδόσεις της Super League, το επίπεδο της οποίας δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο της Premier League ή της La Liga.
Το έτερο ατού της Nova για τη φετινή περίοδο είναι οι μεταδόσεις των αγώνων του Champions League. Όμως, από την επόμενη σεζόν το ατού αυτό θα αλλάξει «στρατόπεδο», καθώς ο ΟΤΕ απέκτησε τα σχετικά τηλεοπτικά δικαιώματα, πληρώνοντας ένα ποσό που εκτιμάται ότι κινείται στα επίπεδα των 35 εκατ. ευρώ ετησίως. Με δεδομένο ότι η Forthnet πλήρωνε το ένα τρίτο είναι προφανές ότι ο ΟΤΕ προτίμησε να «χτυπήσει» ψηλά, προκειμένου να εξασφαλίσει τις μεταδόσεις του Champions League.
Χαρακτηριστικό δείγμα της «μάχης» που υπάρχει είναι ότι οι πρώτες προσφορές και των δύο πλευρών κινούνταν πολύ κοντά, κάτι που σημαίνει ότι και η Forthnet δεν ήθελε να χάσει τις μεταδόσεις της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης.
Το μεγάλο ερώτημα είναι, βέβαια, κατά πόσον θα αλλάξουν οι ισορροπίες και η Nova κινδυνεύει να έχει απώλειες. Τη δεδομένη στιγμή είναι λίγο δύσκολο να πει κανείς με σιγουριά πόσο θα αλλάξουν οι ισορροπίες, όταν ο ΟΤΕ TV θα αρχίσει να μεταδίδει και τους αγώνες του Champions League. Προς το παρόν, πάντως, φαίνεται πως ο ΟΤΕ κερδίζει τις εντυπώσεις, έστω και αν χρειάστηκε να πληρώσει κάτι παραπάνω.
Πάνω από 800.000 έχουν φθάσει οι συνδέσεις
Με δεδομένο ότι η Forthnet έχει ανακοινώσει ότι οι συνδρομητές Nova έχουν ξεπεράσει τις 500.000 και ο ΟΤΕ ότι έχει περισσότερες από 300.000 συνδέσεις OTE TV, το ποσοστό διείσδυσης επί των νοικοκυριών εκτιμάται ότι έχει διαμορφωθεί σε επίπεδα πάνω από 20% παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός, αλλά αδιευκρίνιστος, αριθμός νοικοκυριών και επαγγελματικών χώρων είναι συνδρομητές και στις δύο πλατφόρμες.
Πρακτικά, η συνδρομητική τηλεόραση έχει αποκτήσει πλέον μία κρίσιμη μάζα και στην Ελλάδα και δεν είναι τυχαίο ότι έχει εξελιχθεί σε βασικό παράγοντα των εξελίξεων στην τηλεπικοινωνιακή αγορά. Το ενδιαφέρον του ΟΤΕ για τη Nova αλλά και των Vodafone - Wind για τη Forthnet αποτελεί ένα σαφές δείγμα της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί. Και πρέπει να επισημανθεί ότι σε περίπτωση που προτιμηθεί να πωληθεί η Nova στον ΟΤΕ, είναι μάλλον απίθανο οι Vodafone - Wind να συνεχίσουν να ενδιαφέρονται για το υπόλοιπο κομμάτι της Forthnet.
Πρόκειται για μία παράμετρο που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα λάβουν τα στελέχη της Emirates International Telecommuncations (EIT), της εταιρείας από το Ντουμπάι που είναι ο βασικός μέτοχος της Forthnet και ουσιαστικά είναι αυτά που θα αποφασίσουν για το μέλλον της εταιρείας μέσα στους επόμενους μήνες. Προς το παρόν, οι δύο ενδιαφερόμενοι συνεχίζουν το due diligence της Forthnet και στη συνέχεια θα ληφθούν οι όποιες αποφάσεις.
ΠΗΓΗ
Η είσοδος του ΟΤΕ το 2009 δεν είχε τα αποτελέσματα που περίμεναν πολλοί αναλυτές, κυρίως επειδή ο Οργανισμός δεν έδειχνε διατεθειμένος να ακολουθήσει μία επιθετική πολιτική τόσον όσον αφορά την απόκτηση περιεχομένου όσο και στο εμπορικό κομμάτι.
Όμως, από το 2012 η κατάσταση έχει αλλάξει και οι δύο υπάρχουσες πλατφόρμες, η Nova της Forthnet και ο ΟΤΕ TV, δείχνουν να έχουν εμπλακεί σε μία πραγματική «μάχη» που έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των συνδέσεων συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας. Και επειδή στη συνδρομητική τηλεόραση αυτό που μετρά είναι το περιεχόμενο, δεν είναι τυχαίο ότι τα ποσά που προσφέρονται για την απόκτηση δικαιωμάτων, κυρίως όσον αφορά το αθλητικό περιεχόμενο, αρχίζουν να αυξάνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όπως φάνηκε στον πρόσφατο διαγωνισμό για τις μεταδόσεις των αγώνων του Champions League.
Προσφορές και πακέτα
Μία ματιά στην εξέλιξη της συνδρομητικής βάσης των δύο κύριων «παικτών» της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης (σ.σ. σχετικές υπηρεσίες προσφέρουν hellas online και Cyta Ελλάδος μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων αλλά οι συνδρομητές σε αυτές δεν αριθμούν παρά μερικές χιλιάδες) είναι αρκετή για να δει κανείς ότι η «έκρηξη» της αγοράς δείχνει να ξεκινά το 2012, να κορυφώνεται το 2013 και το 2014 να συνεχίζει με αρκετά υψηλούς ρυθμούς όσον αφορά τουλάχιστον το πρώτο μισό της τρέχουσας χρονιάς.
Το 2012 είναι ουσιαστικά η χρονιά που ο ΟΤΕ αποφασίζει να δώσει έμφαση στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, διαμορφώνοντας νέα εμπορική πολιτική, η οποία είναι και αρκετά επιθετική, καθώς οι τιμές που προσφέρει είναι αρκετά χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες της Nova, η οποία, όμως, διέθετε -τουλάχιστον εκείνη την περίοδο- αρκετά καλύτερο περιεχόμενο.
Από το 2013, όμως, ο ΟΤΕ αρχίζει να βελτιώνει το περιεχόμενο που προσφέρει στην πλατφόρμα του με αποτέλεσμα να καλύπτει το μειονέκτημα που είχε μέχρι τότε. Είναι η εποχή που έχει αρχίσει να «χτυπά» τις μεταδόσεις των μεγάλων και πλέον δημοφιλών ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων της Ευρώπης, όπως είναι αυτά της Αγγλίας (Premier League), της Ισπανίας (La Liga) και της Ιταλίας (Campionato), αλλά και διοργανώσεων σε άλλα αθλήματα όπως το μπάσκετ με το NBA.
Η Forthnet ακολουθεί μία διαφορετική τακτική, η οποία, όμως, αποδεικνύεται αποτελεσματική: δημιουργεί πακέτα υπηρεσιών που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία, πρόσβαση στο Διαδίκτυο και ένα βασικό «μπουκέτο» καναλιών της Nova που διατίθεται σε πολύ καλή τιμή. Το αποτέλεσμα είναι εμφανές καθώς το 2013 και στο πρώτο μισό του 2014, η αύξηση των συνδρομητών Nova θυμίζει εποχές που η συνδρομητική τηλεόραση έκανε τα πρώτα βήματά της στην Ελλάδα.
Ο ρόλος του ποδοσφαίρου
Η έμφαση που έδωσε ο ΟΤΕ στο αθλητικό περιεχόμενο δεν είναι τυχαία. Το αθλητικό περιεχόμενο, και ειδικά το εγχώριο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα, θεωρείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής για τους καταναλωτές. Δεν είναι τυχαίο ότι το κύριο ατού της Nova στη «μάχη» με τον ΟΤΕ TV είναι οι μεταδόσεις της Super League, το επίπεδο της οποίας δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο της Premier League ή της La Liga.
Το έτερο ατού της Nova για τη φετινή περίοδο είναι οι μεταδόσεις των αγώνων του Champions League. Όμως, από την επόμενη σεζόν το ατού αυτό θα αλλάξει «στρατόπεδο», καθώς ο ΟΤΕ απέκτησε τα σχετικά τηλεοπτικά δικαιώματα, πληρώνοντας ένα ποσό που εκτιμάται ότι κινείται στα επίπεδα των 35 εκατ. ευρώ ετησίως. Με δεδομένο ότι η Forthnet πλήρωνε το ένα τρίτο είναι προφανές ότι ο ΟΤΕ προτίμησε να «χτυπήσει» ψηλά, προκειμένου να εξασφαλίσει τις μεταδόσεις του Champions League.
Χαρακτηριστικό δείγμα της «μάχης» που υπάρχει είναι ότι οι πρώτες προσφορές και των δύο πλευρών κινούνταν πολύ κοντά, κάτι που σημαίνει ότι και η Forthnet δεν ήθελε να χάσει τις μεταδόσεις της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης.
Το μεγάλο ερώτημα είναι, βέβαια, κατά πόσον θα αλλάξουν οι ισορροπίες και η Nova κινδυνεύει να έχει απώλειες. Τη δεδομένη στιγμή είναι λίγο δύσκολο να πει κανείς με σιγουριά πόσο θα αλλάξουν οι ισορροπίες, όταν ο ΟΤΕ TV θα αρχίσει να μεταδίδει και τους αγώνες του Champions League. Προς το παρόν, πάντως, φαίνεται πως ο ΟΤΕ κερδίζει τις εντυπώσεις, έστω και αν χρειάστηκε να πληρώσει κάτι παραπάνω.
Πάνω από 800.000 έχουν φθάσει οι συνδέσεις
Με δεδομένο ότι η Forthnet έχει ανακοινώσει ότι οι συνδρομητές Nova έχουν ξεπεράσει τις 500.000 και ο ΟΤΕ ότι έχει περισσότερες από 300.000 συνδέσεις OTE TV, το ποσοστό διείσδυσης επί των νοικοκυριών εκτιμάται ότι έχει διαμορφωθεί σε επίπεδα πάνω από 20% παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός, αλλά αδιευκρίνιστος, αριθμός νοικοκυριών και επαγγελματικών χώρων είναι συνδρομητές και στις δύο πλατφόρμες.
Πρακτικά, η συνδρομητική τηλεόραση έχει αποκτήσει πλέον μία κρίσιμη μάζα και στην Ελλάδα και δεν είναι τυχαίο ότι έχει εξελιχθεί σε βασικό παράγοντα των εξελίξεων στην τηλεπικοινωνιακή αγορά. Το ενδιαφέρον του ΟΤΕ για τη Nova αλλά και των Vodafone - Wind για τη Forthnet αποτελεί ένα σαφές δείγμα της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί. Και πρέπει να επισημανθεί ότι σε περίπτωση που προτιμηθεί να πωληθεί η Nova στον ΟΤΕ, είναι μάλλον απίθανο οι Vodafone - Wind να συνεχίσουν να ενδιαφέρονται για το υπόλοιπο κομμάτι της Forthnet.
Πρόκειται για μία παράμετρο που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα λάβουν τα στελέχη της Emirates International Telecommuncations (EIT), της εταιρείας από το Ντουμπάι που είναι ο βασικός μέτοχος της Forthnet και ουσιαστικά είναι αυτά που θα αποφασίσουν για το μέλλον της εταιρείας μέσα στους επόμενους μήνες. Προς το παρόν, οι δύο ενδιαφερόμενοι συνεχίζουν το due diligence της Forthnet και στη συνέχεια θα ληφθούν οι όποιες αποφάσεις.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου