Λένε ότι ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει επιδόσεις! Χώρους, πολυτέλεια, ιπποδύναμη, μεταπωλητική αξία, άνεση στην οδήγιση. Η ιστορία του δρόμου, όμως, άλλα διδάσκει. Τα αυτοκίνητα που την έγραψαν δεν είχαν τίποτα από τα παραπάνω. Τουλάχιστον, όχι στον υπερθετικό βαθμό. Και έμειναν στις καρδιές των ανθρώπων που κάθισαν πίσω από το τιμόνι τους για πάντα.
1. Alfa Romeo Giulietta Spider
H πρώτη Giulietta του 1954 ήταν κουπέ. Η δεύτερη ένα οικογενειακό σεντάν. Την τρίτη φορά, όμως, ο Pininfarina που είχε αναλάβει το σχεδιασμό και οι μηχανικοί της Alfa Romeo δε λάθεψαν. Έβγαλαν ένα προβοκατόρικο για τις οδηγικές αισθήσεις ανοικτό διθέσιο 80 ίππων. Και έμεινε στην ιστορία με το όνομα Spider! Ηταν το αυτοκίνητο με το οποίο στη δεκαετία του 60 ήθελες να πας πρώτο ραντεβού με τη γυναίκα της ζωής σου, αυτό που οι Αμερικάνοι GI Joe πήγαιναν σωρηδόν στη χώρα τους μετά από μετάθεση στην Ευρώπη, η απόλυτη δήλωση στιλ της εποχής!
2. Audi Quattro
Μέχρι το 1980, η κίνηση στους τέσσερις τροχούς ήταν συνδεδεμένη με εκτός δρόμου αναζητήσεις. Μέχρι το 1980. Μέχρι που ένας ευφυής μηχανικός της Audi, o Jörg Bensinger, παρατήρησε ότι με ένα τετρακίνητο jeep μπορεί να τα βάλει στο χιόνι με οποιοδήποτε αντίπαλο ανεξαρτήτως ιπποδύναμης. Και άλλαξε την ιστορία του WRC για πάντα κατακτώντας δύο πρωταθλήματα (1982 και 1984)! Ήταν τόσο ανταγωνιστικό που στο τιμόνι παραλίγο να αναδειχθεί πρωταθλήτρια και η Μισέλ Μουτόν (2η το 1982 με νίκη και στο Ακρόπολις).
3. BMW 2002
Το 1962 η BMW ήταν στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Το 1963 ήταν σε θέση να πληρώσει τα μερίσματα στους μετόχους της για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια! Όλα, χάρη στην επιτυχία της BMW Neue Klasse. Ειδικά το 2002, ένα μικρό πισωκίνητο sedan/coupe του 1968, παραμένει ακόμα και σήμερα περιζήτητο από όσους αγαπάνε τα πατιλίκια και τις μπάντες.
4. Chevrolet Corvette Stingray
Ο Γερμανός έχει την Porsche 911, o Βρεττανός την Aston Martin DB, ο Ιταλός την Ferrari 250 GTO και ο Αμερικάνος... την Corvette Stingray. Το σπορ αμερικάνικο όνειρο που κάνεις πραγματικότητα μέχρι τα 30 και κρύβεις στο γκαράζ σου μέχρι τα βαθιά γεράματα. Το "σαλάχι", η Chevrolet Corvette Stingray του 1962, όχι μόνο πέρασε στην ιστορία σαν ένα από τα πιο επιτυχημένα διθέσια κουπέ αλλά έγινε το αγαπημένο κουπέ των αστέρων του Hollywood για μία τουλάχιστον δεκαετία.
5. Citroen 2CV
Όταν η αγροτική Γαλλία αποφάσισε να περάσει από τα κάρα και τα άλογα στη σύγχρονη εποχή γεννήθηκε το 2CV. Ο-100 σε μία μέρα ήταν το αστείο της εποχής αλλά γέλασε καλύτερα ο Γάλλος. Το ντεσεβό έγινε ένα από τα σύμβολα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κυρίως για τον απατηλά απλό σχεδιασμό του (η πιο επιτυχημένη εφαρμογή του μιμιμαλισμού και του Bauhaus στην αυτοκίνηση), την εξαιρετική του οικονομία και κάτι θεόμουρλα ράλι τύπου Παρίσι-Ντακάρ γνωστά ως Raids . Παρέμεινε στην παραγωγή για 48 χρόνια.
6. Fiat 500 Topolino
Η ιστορία έχει γράψει ότι το "ποντικάκι" ήταν το πρώτο αυτοκίνητο του λαού (προηγήθηκε δύο χρόνια του σκαραβαίου). Έμπνευση των δύσκολων μεσοπολεμικών εποχών, μπορούσε να μεταφέρει δύο άτομα και 50 κιλά αποσκευών με κόστος απόκτησης μόλις 5000 λιρέτες. Μετά το 1950, το ψυγείο πήγε πίσω από τον κινητήρα μειώνοντας το αεροδυναμικό προφίλ, δίνοντας ορατότητα στον οδηγό και λίγο χώρο για δύο στριμωχτούς πίσω. Το πρώτο σουπερμίνι πολύ πριν την εποχή των μίνι! Το πρώτο αυτοκίνητο πόλης πριν οι πόλεις γεμίσουν αυτοκίνητα.
7. Volkswagen Beetle
Το Topolino ήταν το πρώτο αυτοκίνητο του λαού αλλά ο Σκαραβαίος ήταν το πιο επιτυχημένο, κλέβοντας ουσιαστικά τον τίτλο. Έμεινε στην παραγωγή από το 1938 μέχρι το 2003, έγραψε κάπου στα 21 εκατομμύρια κομμάτια παγκοσμίως (χωρίς να αλλάξει το βασικό σχέδιο), έγινε σύμβολο των των χίπις, οι σέρφερ της Καλιφόρνια του εμπιστεύτηκαν τις σανίδες τους, αγαπήθηκε εξίσου από κομμουνιστές και φιλελεύθερους, έπαιξε σε αμέτρητες ταινίες (μεταξύ άλλων και το Sleeper του Woody Allen), έγινε ταινία (Το κατσαριδάκι), παιδικές σειρές και τελικά το πιο cult σύμβολο του περασμένου αιώνα.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου